Varför ska allt bra försvinna?

2011-03-06 @ 18:34:30

Jaha, nu var det någon som anmälde vårat stall till länstyrelsen och sa att ``stallet var i dåligt skick, men att hästarna mådde bra`` och då kom det såklart någon kärring och inspekterade stallet, och då visade det sig att taf höjden va 1.18 och den skulle vara 1.25......jag är ingen expert på reglerna för sånt här och det kanske är jätte dåligt för hästarna att taken är 7 cm för lågt men jag tror på vad jag ser och jag ser att dom här hästarna mår jätte bra! Så nu får vi inte använda det stallet längre!!! Vi kanske kan få ha kvar hästarna över sommaren eftersom dom går ute då men nu vet vi iallafall att hästarna kommer försvinna...

Jenny kommer troligtvis flytta sina hästar till ett stall som ligger nånstans förbi prästorp och jag antar att natalie ochså gör det, men det betyder att vi måste ta oss dit vilket är ganska så svårt, och det leder juh såklart till att vi inte kommer dit lika ofta och det leder till att Jenny och Natalie får mer att göra och det leder juh till att hästarna får mindre uppmärksammhet och tid :( Och nu när allting började bli så bra, vi har precis börjat sätta igång alla hästarna och dom är så duktiga! Vi skulle kanske ta dit någon som kunde ge oss privatlektioner och vi skulle få dit ännu en till häst, sen ville vi ju ha tillbaka Enya....jag vet inte vem som gjorde det här men jag måste säga att den personen var almmänt dum i huvet, vi som till och med höll på att renovera stallet, måste folk alltid lägga sig i?! T.T //jag förstår att det är bra att man lägger sig i ibland ochså eftersom det kan hjälpa djur som faktiskt blir illa behandlade, men denna gången gjorde det de bara värre för både hästar och oss! :,(



Så nu är drömmen borta igen, man börjar bli van...



                  How I will miss thoose days..


Kommentarer

Postat av: Cecilia

Jaag meed :( (N)

2011-03-06 @ 19:08:44

Postat av: Maria

orka bry sig om 7 ynka centimetrar!:O gu, va tråkigt att ni inte få ha kvar dom. :(

2011-03-09 @ 21:10:58
URL: http://marialund.blogg.se/

Postat av: Alicia

Du menar 2.18m inte 1.18m :P

Regler är regler, tyvärr...:(<33

2011-03-11 @ 20:12:26

Postat av: Fl

sorgligt :'(<333

2011-03-14 @ 22:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback